אתר סלולרי vs אתר רספונסיבי

בשנים האחרונות חלה עלייה מסחררת בכמות הגולשים דרך הטלפון הנייד. בעוד שטכנולוגיית הגלישה במכשירים הניידים משתכללת, כך גם האתרים השונים מתאימים את עצמם ומעשירים את חווית המשתמש בגלישה במובייל. המובייל, בדיוק כמו המחשב בבית או במשרד, הוא כבר פלטפורמה בפני עצמה, והגלישה דרכו היא כבר הרגל. אז איך הופכים אותה לחוויה ייחודית בפני עצמה, המתאימה את עצמה לצרכי הלקוח?

מה ההבדל בין אתר רספונסיבי לאתר מובייל?

  1. אתר רספונסיבי – זהו בעצם אתר המגיב לפלטפורמה שבה הוא נצפה. בהתאם לגודל המסך של המובייל או הטאבלט, האתר יתאים את עצמו על מנת שיהיה נוח לצפות ולגלוש בו. ההתאמה הינה בעצם התאמה ויזואלית של האתר הקיים לפלטפורמה שדרכה הוא נצפה, וזאת על מנת להנגיש את חווית הגלישה בו.
  1. גרסת מובייל – במקרה הזה נבנה אתר חדש לחלוטין במיוחד בשביל המובייל והאפשרויות הטמונות בו. האתר הינו בעצם אתר נפרד וניתן יהיה לצפות בו ולחוות אותו ספציפית רק דרך המובייל.

הלו, מישהו שומע אותי!

כשאנו מתאימים את האתר למובייל, ניקח בחשבון את כמות התוכן ואיך למקד אותו, נבדוק האם ישנה מולטימדיה ונראה האם יש צורך בשירותים נוספים כגון קטלוג וחנות וירטואלית. חשוב להבין שבסלולר אין לגולש זמן או רצון לקרוא הרבה מלל או להתחיל לעשות פעולות מורכבות. הכל צריך להיות נגיש וקל למשתמש. הפוטנציאל העסקי במובייל גדל מיום ליום, ומי שלא יעשה את ההתאמה הנדרשת פשוט יישאר מחוץ למשחק, וחבל.

רספונסיבי או מובייל – איך נבחר בצורה הטובה ביותר?

ישנם מספר דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים, כשהשאלה העיקרית היא מהי חווית המשתמש אותה אנו רוצים ליצור ולהעביר לגולש. התשובה מתחלקת לשלוש ותלויה בכמות התוכן באתר, מטרותיו וקהל היעד. אלמנט נוסף וחשוב הוא כמה כסף אתם יכולים ורוצים להשקיע. באתר רספונסיבי אנחנו מחזיקים אתר אחד, המשתנה בהתאם לצג שבו הוא נצפה בעוד בגרסת המובייל אנחנו מייצרים אתר נפרד לחלוטין.
בשורה התחתונה, מומלץ להתייעץ ולשקול את היתרונות השונים על מנת להתאים את הפתרון האופטימלי לכל אתר ולקוח.

נכתב בתאריך 29 בפברואר 2016