דף נחיתה – כלי הכרחי לקמפיין פרסומי

העולם בו אנו חיים הוא עולם אינטרנטי, עולם בו כל מה שאנו רוצים לדעת עליו או רוצים לפרסם עליו אנו נעשה זאת באינטרנט. אין בעל עסק שלא יודע היום שללא אתר אינטרנט או דפי נחיתה הוא לא יוכל לשווק את העסק שלו, ולכן לרוב רובם של העסקים יש לפחות אחת משתי האפשרויות הללו. אך מהו בכלל דף נחיתה? למה אנו בכלל צריכים אותו? מה היתרונות שלו אל מול אתר אינטרנט ומה החסרונות שלו? מה חשוב שיהיה בו ועל מה אנחנו לא יכולים לוותר בשום אופן?

מהו בכלל דף נחיתה?

דף נחיתה כשמו כן הוא, הדף הראשון אליו נחשף הגולש, הדף הראשון אליו הוא נוחת. הרעיון של דפי נחיתה הוא שהם "ילכדו" את הגולש וכל מה שהוא יעשה זה את אחת הפעולות שבעל הדף רוצה, פעולה כמו השארת פרטים, רכישת מוצר, השארת מייל לרשימת תפוצה וכדומה. ומה ההבדל בין דף כזה לאתר אינטרנט? שדף כזה הוא בודד ואין לגולש לאן להמשיך אלא רק לבצע את אחת הפעולות הללו לעומת אתר אינטרנט שהגולש יכול להסתובב בו ולקבל עוד לא מעט מידע. כמובן שיש יתרונות וחסרונות לכך שהגולש יכול עוד להסתובב באתר.

מה חשוב שיהיה בדף נחיתה?

דף נחיתה חייב לכלול כמה אלמנטים שיכנועיים כדי שהגולש ירצה להשאיר פרטים או לבצע רכישה. בדף כזה חייבת לבוא "עדות לקוח" מה שאומר כמה מילים של לקוח מרוצה, חייב להיות גם פתרון לבעיה שהגולש מנסה לפתור אותה, חייבים היות יתרונות של המוצר או השירות שניתן, וכמובן קריאה לפעולה היא הכי חשובה שהרי בלעדיה הגולש לא ממש יידע מה לעשות.
יש בקרב בוני האתרים ומקדמי האתרים ויכוח נצחי מה עדיף, דף נחיתה או אתר אינטרנט. לכל אחד מאלו יש יתרונות וחסרונות וכל אחד מאלו מביא עימו תוצאות כאלו ואחרות, אך מה שבטוח הוא שנוכחות אינטרנטית היא חובה. בעל עסק שלא ידאג לנוכחות האינטרנטית שלו ימצא את עצמו הרבה מאחורי המתחרים שלו.

נכתב בתאריך 5 באוגוסט 2015