הקמת אתר אינטרנט

מלאכת הקמת אתר אינטרנט הינה משימה שאינה רק המלצה, אלא עבור עסקים רבים מדובר על חמצן לנשימה, על האפשרות להשוות מהלכים ולהתחרות מול עסקים נוספים. הקמת אתר אינטרנט מומלצת הן עבור עסקים קטנים והן עבור עסקים גדולים וכמובן עבור מגוון צרכים שאינם בהכרח קשורים לעסקים. יש להבין את התמונה הגדולה על מנת להבין לעומק את הצורך באתר. ראשית, אתר מגדיל באופן משמעותי את מספר הלקוחות, שנית אתר מייצר תדמית מדויקת ומעניק מינוף משמעותי ולבסוף אתר מאפשר קשר ישיר עם הלקוחות ואף חוסך בהוצאות.

חיסכון

יש להבין שגם אם הקמת אתר אינטרנט מצריכה השקעה כספית, עדיין אם מסתכלים קדימה, מהר מאוד מבינים שמדובר בהשקעה כדאית. אתר מאפשר לבצע מכירות מבלי לשלם שכירות על החנות ומבלי לשלם שכר לעובדים. אתר חוסך בזמן ומעניק ללקוחות מגוון תשובות מבלי שיעלה צורך במענה אנושי, מציג באופן המחמיא ביותר את מגוון השירותים והמוצרים, מאפשר להגדיל את טווח הלקוחות מבלי להיאחז בפרמטר גיאוגרפי ולבסוף אתר מהווה עוד דרך שיווקית חכמה וכאמור מאוד יעילה.

שלבי הקמה

שלבי הקמת אתר אינטרנט כוללים מגוון מהלכים שניתן להפריד לשלוש קטגוריות. הקטגוריה הראשונה נוגעת לעבודת המחקר טרם הקמת האתר, הקטגוריה השנייה נוגעת לעבודת התחזוקה של האתר ואילו הקטגוריה השלישית נוגעת להפקת לקחים לאחר ששאר השלבים תמו. כך נמצא שבשלב הראשון נהוג לאפיין את מהות ויעדי האתר, להבין מהו הגודל האידאלי ולהתחיל תוכנית מתאר בהתאם לממצאי המחקר המקדים. בשלב השני יש להציב במינונים הנכונים את כלל התובנות מהשלב הראשון תוך התייחסות אל מהות האלמנטים באתר, (מאמרים, תמונות, פרטי התקשרות), ולבסוף יש להשקיע בעבודת פרסום ושיווק.

עצמאות

יש אתרים שמצריכים תפעול שוטף של מקימי האתר – טיפול שבין היתר כולל הזנת תכנים, החלפת תמונות, עדכון קטלוג המוצרים, תפעול טפסים וכדומה, אך יש אתרים שלאחר שעשו את העבודה יודעים להחזיר ללקוח את המושכות ולאפשר לו להיות אדון לאתרו, לשנות בכול רגע נתון כל דבר רצוי – וזאת מבלי מוגבלות של אי נעימות ותלות.

נכתב בתאריך 28 ביוני 2015