כיצד בוחרים אחסון מתאים לאתר?

בניית אתר אינטרנט כרוכה בלא מעט קשיים – אפיון האתר, בחירת אסטרטגיה, בניית מסר ותכנים, עיצוב, התאמת פונקציות לצרכי האתר, בחירת סוג השרת ועוד. לתוך מכלול השיקולים האלה יש להתייחס גם לאיחסון השרת וכמובן גם למיקום הפיזי שלו. התשובה לשאלה אם לאחסן את האתר בחברה ישראלית-מקומית או בחברה בינלאומית היא לא חד משמעית והיא בהחלט תלויה בצרכי האתר ונגזרת גם מקהל היעד. אז איך בכל זאת מחליטים? תשובות תמצאו ממש כאן

הפרמטרים שמובילים אתכם

למרות שישנם מספר פרמטרים בבחירת הספק כמו: סוג הפלטפורמה, מחירים, נפח איחסון, אבטחה, שירות ואמינות, נתייחס כרגע רק לשאלת מיקום הספק. עליכם לבחון מספר נושאים על מנת להגיע להחלטה מושכלת אם לבחור בחברה ישראלית או בינלאומית – מהו קהל היעד ומהירות, שירות ונוחות ואבטחה.

מהו קהל היעד? המהירות כן קובעת

יש חשיבות רבה בהגדרת קהל היעד – צריך להבין לאיזה קהל מיועד האתר – מקומי או בינלאומי. למרות ההתקדמות הטכנולוגית העצומה, עדיין מספר תחנות המעבר דרכן עובר הגולש והעומס על הקווים משפיעים על מהירות הגלישה. וגולש ישראלי יגיע מהר יותר לאתר ישראלי הממוקם בישראל. כדאי גם להתייחס לסוגיית קידום האתר כי למיקום האיחסון יש גם השפעה בנושא זה. ככל אתר ישראלי המאוחסן בישראל עבור גולש ישראלי יוקפץ בתוצאות החיפוש בשל הרלוונטיות האזורית.

שירות ונוחות

ספקים מחו"ל הם גדולים יותר ולרוב מספקים שירות לכמות גדולה באופן משמעותי של לקוחות. המשמעות של ריבוי לקוחות היא עומסים על מרכזי השירות מה שמשפיע כמובן על זמן התגובה והשירות. מקובל לחשוב שככל שהספקית גדולה יותר, איכות השירות שלה גבוהה יותר ביחס ישר. זה לא בהכרח נכון ויש לבחון כל חברה לגופה. לבד מזה יש לזכור כי שירות לקוחות של חברה ישראלית יעשה בעברית, מה שלרוב מקל על עובדי החברה. שעות הפעילות של שירות הלקוחות יהיו מתואמות לשעות העבודה בישראל ויש לכך חשיבות בעבודה השוטפת.

אבטחה

נושא אבטחת האתר הוא קריטי לכל אתר ולאתר ישראלים בפרט, לכן פעמים רבות עבור ספק בינלאומי, איחסון של אתר ישראלי מהווה סיכון. סוגיה זו כלל אינה קיימת במקרה של ספקית אחסון ישראלית. בכל מקרה עליכם להקפיד על פרוטוקול אבטחה ששומר על האתר שלכם מפני כל אפשרות של חבלה או פריצה מכוונת.

התשובה לשלוש השאלות היא האינדיקטור שלכם לאיזו ספקית כדאי לכם לפנות.

נכתב בתאריך 25 באוקטובר 2015